Voedselverwerkende industrie: interactief platform over voedselveiligheid

Het betreft hier een initiatief van ANIA, de belangenorganisatie van de voedingsmiddelenindustrie, genaamd ‘Alimevolution’ en ‘Alimexpert’ (online op  website van ANIA). Alimevolution is als pedagogisch instrument bedoeld om de belangrijke ontwikkelingen van voedselprocessen/technologieën in de loop der jaren uit te leggen. Alimexpert wordt een interactief platform voor de consumenten die vragen hebben over voedselveiligheid en waar ook officiële rapporten over voedselveiligheid te vinden zullen zijn.

Dit initiatief is ontstaan n.a.v. het verslechterde imago van de voedingsmiddelenindustrie sinds de incidenten met ‘horsegate’ in Europa. Dit negatieve imago blijkt uit een onderzoek van TNS-SOFRES. Slechts 42% heeft nog een positief imago van de industrie. De paradox is dat de Franse consument voedsel nog steeds ziet als een middel om goed gezond te blijven (78%), ver achter sport (55%) en een goede nachtrust (46%)… Uit het onderzoek bleek ook dat de Franse consument weinig tot nauwelijks bereid is om zijn budget voor voedsel te krimpen, ondanks de crisis. Overigens gaven de laatste kwartaalcijfers voor consumentenbestedingen aan dat deze voor alle posten daalt, met uitzondering van de post ‘voedsel’; deze was zelfs licht gestegen.

Meer informatie over Alimevolution en Alimexpert:

http://www.ania.net/alimevolution/

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: