Holland Culinary House op de SIRHA 2015 in Lyon

Parijs, oktober 2015

logo SIRHADe SIRHA (Salon International de la Restauration, de l’Hotellerie en de l’Alimentation) is de toonaangevende, tweejaarlijkse foodservicevakbeurs voor de internationale horeca- en cateringsector en wordt van 24 tot en met 28 januari 2015 voor de 17e keer in Lyon gehouden (www.sirha.com).

Tijdens de SIRHA 2015 zal de Nederlandse Agri en Food sector aanwezig zijn op de beursvloer met een presentatie van bijna 140 m2. Dit jaar zal er een nieuwe presentatie worden neergezet, het Holland Culinary House. Daarmee willen we Nederland culinair en gastronomisch sterk op de kaart zetten. Er zal een open ruimte worden gecreëerd met een kookeiland voor professionele kookdemonstraties en andere activiteiten. Hier kunnen de exposant direct deel van uit maken.

Bocuse d’Or : wereldfinale!

Tijdens de SIRHA wlogo Bocuse d'Or Nederlandordt ook de wereldfinale gehouden van de meest prestigieuze kookwedstrijd ter wereld, de Bocuse d’Or, waaraan Jan Smink deelneemt. Jan is de winnaar van de Bocuse d’Or Nederland. Hij kwalificeerde zich deze zomer met zijn commis tijdens de Europese finale in Stockholm voor de eindstrijd in Lyon om de wereldtitel.

Het is de ambitie om niet alleen in 2015, maar ook in 2017 Nederland op een opvallende en herkenbare manier te presenteren tijdens de SIRHA.

Holland Culinary House

Het Landbouwbureau in Parijs (Nederlandse ambassade in Frankrijk) is namens het ministerie van Economische Zaken opdrachtgever voor de realisatie van de Nederlandse inzending op de SIRHA. Er wordt aan een nieuw concept gewerkt om Nederland zo goed mogelijk te presenteren, waar zowel de Nederlandse voedingsmiddelenindustrie als culinair Nederland goed naar voren komen.

Deelname aan het Holland Culinary House (HCH) zal een andere opzet kennen dan het Holland Paviljoen waarmee in het verleden gewerkt is. Er kan op verschillende manieren deelgenomen worden aan het HCH. Naar verwachting zullen 10 bedrijven zich presenteren in het HCH. Voor overige bedrijven wordt de mogelijkheid geboden om op een andere manier hun bedrijf te presenteren.

Op dit moment zijn we in gesprek met een ontwerpbureau dat het HCH zal gaan realiseren. Het uiteindelijke ontwerp zal aan Nederlandse bedrijven de mogelijkheid bieden zichzelf te presenteren. We streven ernaar om geen traditionele, verkavelde paviljoenstand neer te zetten, maar een transparante, verrassende presentatie te realiseren waarbij de exposant volledig in de schijnwerpers komt.

Het Landbouwbureau werkt hiervoor nauw samen met het bestuur van Bocuse d’Or Nederland en met Match+. De organisatie en coördinatie is uitbesteed aan Match+ b.v. in Den Haag, het organisatiebureau dat tevens medeorganisator is van het gastronomisch platform Gastvrij Rotterdam in Ahoy.

Tarieven

Zodra de keuze gemaakt is voor het ontwerp, kunnen we u prijzen doorgeven voor de verschillende manieren waarop u in dit HCH kunt participeren. Ter indicatie kunt u rekening houden met de volgende richtprijzen:

  • Een partner fee: aan alle bedrijven die meedoen met het HCH zal een partner fee gevraagd worden van

€ 1500,-. Voor dit bedrag wordt uw logo in alle uitingen rondom het HCH meegenomen en staat uw firma op een logo bord op het paviljoen. Met dit bedrag levert u ook een bijdrage aan de algemene voorzieningen op het paviljoen, zoals een ontvangstruimte, een kook-/ demonstratie unit voor topkoks en een backofficeruimte.

  • Prijs per m2 exposure ruimte: € 325,-
  • Tarieven voor sponsoring en productplacement bespreken we graag in overleg en kunnen naar wens en passend bij de opzet van het HCH worden ingevuld.

 

Meer informatie

Als u wilt participeren in het HCH tijdens de SIRHA 2015 stuurt u dan een bericht met uw gegevens aan Match+ t.a.v. Robert Melaard: rm@matchplus.nl / 06-53162094.

Voor aanvullende informatie over de Franse markt kunt u contact opnemen met ons Landbouwbureau op de Nederlandse Ambassade in Parijs: Alexandra Feekes (agricultural officer) of Liesbeth Vreeswijk (assistent),

par-lnv@minbuza.nl / +33 (0)14062 3353

 
*Kentallen SIRHA:

  • 1377 exposanten (2015)
  • 450 professionele bezoekers (2013)
  • 409 internationale bezoekers (2013)
  • 850 journalisten (2013)
  • 200 Bocuse d’Or bezoekers /   (1.800 tribuneplaatsen) (2013)
%d bloggers liken dit: